G Scale Model Train Forum banner
21 - 40 of 41 Posts
Discussion starter · #21 ·
Dzisiaj obrobiłem oprawy cokołu. Utrzymują one otwory czasopism sztywno w osi i zapobiegają ich rozchylaniu się.

Wykonanie ich zajęło zaskakująco dużo czasu, jak na to, czym są. Zaczynałem od kwadratowego pręta ze stali nierdzewnej o wymiarach 3/16 cala i musiałem przyciąć jedną stronę do 5/32 cala. Aby zapobiec wypaczaniu się materiału, ciąłem 0,015 cala, następnie 0,01 cala, a następnie 0,005 cala, za każdym razem obracając materiał, aby równomiernie odprężał się. Następnie frezowałem na długość. Potem były dwie operacje obróbcze. Nawet z CNC wykonanie ich zajęło około 4 godzin, mimo że rzeczywisty czas obróbki wynosił może tylko 30 minut.
 
Discussion starter · #22 ·
Dobry początek z cylindrami w ten weekend.

Mam około 5 różnych modeli CAD tych cylindrów, każdy z innym podejściem do produkcji. Ostatecznie zdecydowałem, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie wykonanie ich z wielu części.

Wyglądem i funkcją będą one nadal bardzo przypominać prototyp. Zostawiłem naddatek na obróbkę na wszystkich krytycznych powierzchniach, więc gdy wszystko zostanie posrebrzane, mogę podejść do tego jak do odlewu. Wciąż wiele małych części do zrobienia, zanim będę mógł użyć palnika.

Teraz podwozie siedzi z przodu dość nisko.... Myślę, że czas zrobić tylną kołyskę, aby to zrównoważyć.
 
Discussion starter · #25 ·
Skończyłem pozostałe elementy: przejścia pary wydechowej i żebro pośrodku cylindrów. Zostało tylko zagięcie rur dla wewnętrznych przejść wydechowych, co będzie najtrudniejszą częścią. Kilka ciasnych zakrętów w środku...
 
Discussion starter · #26 ·
Narzędzie do formowania sprawiło, że pierwsze kroki były szybkie i łatwe, ale nadal był to powolny i trudny proces, przynajmniej dla mnie. Wydaje się, że lepiej radzę sobie z cięciem metalu niż z jego gięciem.
 
Discussion starter · #28 ·
pjpickard,

Zrobiłem specjalne narzędzie, aby dostać się do niektórych śrub w ciasnych zakamarkach, ale kupiłem również zestaw małych wkrętaków do nakrętek firmy Wiha. Zestaw zawiera wkrętak do nakrętek imbusowych 2 mm, który ma prawie dokładnie ten sam rozmiar co 5/64" (różnica 0,0006"). Więc używam go do większości pracy. Zestaw zawiera również 1,5, 1,8, 2,5, 3, 3,5 i 4 mm.
 
Discussion starter · #29 ·
Cylindry są już wszystkie ze sobą polutowane. Istnieje pewien wyciek między wlotem pary a przejściami wylotowymi, ale może się uszczelnić za pomocą procesu, który jest używany do uszczelniania porowatych odlewów. Zamierzam tego spróbować.
Po dokręceniu wszystkiego można rozpocząć ostateczną obróbkę.

Lutowanie tego razem było dla mnie bardzo denerwujące. Moje jedyne doświadczenie z lutowaniem srebrem ogranicza się w zasadzie do małych elementów i detali. Coś tak dużego z tak wieloma elementami było wyzwaniem.

Sworznie pomiarowe przydają się do znacznie więcej niż tylko sprawdzania rozmiarów otworów. Tutaj używam jednego do zlokalizowania linii środkowej skrzyni parowej.
 
Discussion starter · #30 ·
Wcześniej wspomniałem, że odlewy wieszaków nie skurczyły się wcale, co sprawia, że są za duże do użycia. Więc kazałem je przerobić i tym razem nie dodałem żadnego współczynnika skurczu... i skurczyły się! Więc teraz nowy zestaw jest za mały. Zamierzam je po prostu obrobić... stracę trochę szczegółów, ale to, co zostanie utracone, i tak będzie ukryte.
 
Discussion starter · #36 ·
Czy to naprawdę już 4 lata, odkąd nad tym pracowałem? Cóż... miejmy nadzieję, że to się wkrótce zmieni. Zostało odlane kilka części do Mikado. Przedni zderzak jest wydrążony tak jak w oryginale. Myślę, że wcześniej odlałem przednią kieszeń sprzęgu, ale nie mogę jej znaleźć, więc zrobiono kolejną. Przednia poprzeczka, która podtrzymuje układ hamulcowy i punkt obrotu wózka przedniego, została pierwotnie wykonana przez Shapeways, ale skurczyła się za bardzo, więc została ponownie wykonana z dodatkowym zapasem obróbki. Drzewo części służy do wyrównania do wózka tocznego, a łożyska wału zwrotnego zostały odlane. Jestem naprawdę zadowolony z tego, jak wyszło tylne przedłużenie ramy. Nie mam do tego rysunku, więc opierając się na elewacjach i zdjęciach ramy Grand Trunk Western 4070, udało mi się to wszystko połączyć. Dokonano pewnych kompromisów, aby uzyskać większy wychył z wózka tocznego i uczynić go nieco mocniejszym. Zestaw odlewanych cylindrów, które są bezpośrednią kopią w skali 1:1, znajduje się w odlewni. W zależności od tego, jak się sprawdzą, mogę ich użyć zamiast cylindrów fabrycznych. Czas pokaże. Anthony
Image
Image
Image
 
Discussion starter · #37 ·
Również od ostatniego razu zrobiłem nowy wieszak na linki. Oryginalny shapeways wyglądał zbyt szorstko jak dla mnie i miałem okropny czas próbując obrobić jakikolwiek tani stop mosiądzu, którego użyli.
Więc nowy został obrobiony z litego materiału.
 
Discussion starter · #39 ·
Otrzymano odlane cylindry. Jestem bardzo zadowolony z tego, jak wyszły, więc spróbuję najpierw je wykończyć. Pierwotnie narysowałem dwie połówki jako jedną solidną jednostkę, ale zdałem sobie sprawę, że doprowadziłoby to do większego prawdopodobieństwa niepowodzenia w procesie odlewania inwestycyjnego, więc są to dwie połówki. Na jednej z połówek jest kilka miejsc, które wyglądają na porowate, ale planuję włożyć tuleje z brązu, co mam nadzieję, że rozwiąże ten problem.
 
Wszystko jak dotąd w tej kompilacji jest tak ładnie zrobione, ale te cylindry to dzieła sztuki. Patrząc na linie w odlewach, zakładam, że narysowałeś modele 3D, a firma, która je wyprodukowała, wydrukowała w 3D woskowe formy jako podstawę do odlewania?

To coś, o czym myślałem, żeby zrobić z Shapeways jakiś czas temu, ale byłem zaniepokojony jakością czegoś, co miało być funkcjonalne, zwłaszcza że nie byłoby to tanie. Jak wyszło wnętrze portów? Kto je dla ciebie wyprodukował?

Roger
 
21 - 40 of 41 Posts