Accucraft Trains z dumą ogłasza dwie nowe lokomotywy parowe na żywo w skali Fn3 (1:20,3, rozstaw szyn 45 mm), rozszerzając nasze dziedzictwo starannie wykonanych, działających modeli parowych dla kolei ogrodowych i kolekcjonerów. Modele te będą dostępne tylko jako Ready-to-Run (RTR), a produkcja ograniczona jest do rezerwacji. Dostawa planowana jest na styczeń 2026 r.
19 kwietnia 1902 r. — Dążąc do modernizacji i wzmocnienia swojej siły napędowej, East Tennessee & Western North Carolina Railroad złożyła zamówienie na nową i mocniejszą lokomotywę Consolidation 2-8-0. Nowy silnik miał rozszerzyć możliwości wcześniejszego nr 3, zbudowanego w 1882 roku. Pod wpływem postępów w większych lokomotywach Baldwin Class 10-26E eksploatowanych przez Florence & Cripple Creek Railroad, ET&WNC określiła podobny projekt dla swojego kolejnego dodatku. Oznaczona jako nr 4, lokomotywa miała podążać za wzorem 10-26E, ale charakteryzować się nieco mniejszymi cylindrami 10-24½E, odzwierciedlając równowagę między zwiększoną wydajnością a specyficznymi potrzebami linii wąskotorowej.
Florence & Cripple Creek nr 3, o nazwie Elkton, była wąskotorową lokomotywą „Consolidation” 2-8-0 zbudowaną przez Baldwina i dostarczoną w lipcu 1895 roku. W ramach wykazu Consolidations F&CC, Elkton i jej siostrzane silniki miały za zadanie przewozić rudę, fracht i zaopatrzenie wzdłuż nierównych i stromych zboczy trasy Phantom Canyon — jednego z najbardziej wymagających, a zarazem istotnych korytarzy w erze boomu górniczego w Kolorado.
Po zaprzestaniu działalności przez Florence & Cripple Creek Railroad w 1915 roku, Elkton został zakupiony przez Denver & Rio Grande Railroad w 1917 roku. Został przemianowany na D&RG 425, a następnie stał się D&RGW 315 po reorganizacji kolei w 1924 roku. Lokomotywa pozostawała w służbie do emerytury w 1950 roku.
Książki zamówień są otwarte
Wymagana wpłata w wysokości 300,00 USD w celu rezerwacji. Cena końcowa wynosi 3800,00 USD
19 kwietnia 1902 r. — Dążąc do modernizacji i wzmocnienia swojej siły napędowej, East Tennessee & Western North Carolina Railroad złożyła zamówienie na nową i mocniejszą lokomotywę Consolidation 2-8-0. Nowy silnik miał rozszerzyć możliwości wcześniejszego nr 3, zbudowanego w 1882 roku. Pod wpływem postępów w większych lokomotywach Baldwin Class 10-26E eksploatowanych przez Florence & Cripple Creek Railroad, ET&WNC określiła podobny projekt dla swojego kolejnego dodatku. Oznaczona jako nr 4, lokomotywa miała podążać za wzorem 10-26E, ale charakteryzować się nieco mniejszymi cylindrami 10-24½E, odzwierciedlając równowagę między zwiększoną wydajnością a specyficznymi potrzebami linii wąskotorowej.
Florence & Cripple Creek nr 3, o nazwie Elkton, była wąskotorową lokomotywą „Consolidation” 2-8-0 zbudowaną przez Baldwina i dostarczoną w lipcu 1895 roku. W ramach wykazu Consolidations F&CC, Elkton i jej siostrzane silniki miały za zadanie przewozić rudę, fracht i zaopatrzenie wzdłuż nierównych i stromych zboczy trasy Phantom Canyon — jednego z najbardziej wymagających, a zarazem istotnych korytarzy w erze boomu górniczego w Kolorado.
Po zaprzestaniu działalności przez Florence & Cripple Creek Railroad w 1915 roku, Elkton został zakupiony przez Denver & Rio Grande Railroad w 1917 roku. Został przemianowany na D&RG 425, a następnie stał się D&RGW 315 po reorganizacji kolei w 1924 roku. Lokomotywa pozostawała w służbie do emerytury w 1950 roku.
Książki zamówień są otwarte
Wymagana wpłata w wysokości 300,00 USD w celu rezerwacji. Cena końcowa wynosi 3800,00 USD

Accucraft East Tennesee & Western North Carolina #4 2-8-0
Accucraft Trains is proud to announce two new live steam locomotives in Fn3 scale (1:20.3, 45mm gauge), expanding our legacy of finely crafted, operational steam models for garden railways and collectors. These models will be available only as Ready-to-Run (RTR), with production limited to...
thetraindepartment.com

Accucraft Florence & Cripple Creek #3 2-8-0 "Elkton"
Accucraft Trains is proud to announce two new live steam locomotives in Fn3 scale (1:20.3, 45mm gauge), expanding our legacy of finely crafted, operational steam models for garden railways and collectors. These models will be available only as Ready-to-Run (RTR), with production limited to...
thetraindepartment.com
- Skala 1:20,3, rozstaw szyn 45 mm
- Para na żywo
- Konstrukcje z mosiądzu i stali nierdzewnej
- Długość: 31,25"
- Szerokość: 6,2"
- Wysokość: 7,6"
- Waga silnika: 12,4 funta
- Waga tendra: 6 funtów
- Zasilany butanem/palnik do pokera
- W pełni działający rozrząd zaworów
- Pompa wodna w tendrze
- Pompa osiowa
- Manometr
- Wskaźnik poziomu wody
- Zawór upustowy kotła