G Scale Model Train Forum banner
1 - 2 of 2 Posts

Kovacjr

· Premium Member
Joined
·
2,402 Posts
Discussion starter · #1 ·
Accucraft Trains z dumą ogłasza dwie nowe lokomotywy parowe na żywo w skali Fn3 (1:20,3, rozstaw szyn 45 mm), rozszerzając nasze dziedzictwo starannie wykonanych, działających modeli parowych dla kolei ogrodowych i kolekcjonerów. Modele te będą dostępne tylko jako Ready-to-Run (RTR), a produkcja ograniczona jest do rezerwacji. Dostawa planowana jest na styczeń 2026 r.

19 kwietnia 1902 r. — Dążąc do modernizacji i wzmocnienia swojej siły napędowej, East Tennessee & Western North Carolina Railroad złożyła zamówienie na nową i mocniejszą lokomotywę Consolidation 2-8-0. Nowy silnik miał rozszerzyć możliwości wcześniejszego nr 3, zbudowanego w 1882 roku. Pod wpływem postępów w większych lokomotywach Baldwin Class 10-26E eksploatowanych przez Florence & Cripple Creek Railroad, ET&WNC określiła podobny projekt dla swojego kolejnego dodatku. Oznaczona jako nr 4, lokomotywa miała podążać za wzorem 10-26E, ale charakteryzować się nieco mniejszymi cylindrami 10-24½E, odzwierciedlając równowagę między zwiększoną wydajnością a specyficznymi potrzebami linii wąskotorowej.

Florence & Cripple Creek nr 3, o nazwie Elkton, była wąskotorową lokomotywą „Consolidation” 2-8-0 zbudowaną przez Baldwina i dostarczoną w lipcu 1895 roku. W ramach wykazu Consolidations F&CC, Elkton i jej siostrzane silniki miały za zadanie przewozić rudę, fracht i zaopatrzenie wzdłuż nierównych i stromych zboczy trasy Phantom Canyon — jednego z najbardziej wymagających, a zarazem istotnych korytarzy w erze boomu górniczego w Kolorado.

Po zaprzestaniu działalności przez Florence & Cripple Creek Railroad w 1915 roku, Elkton został zakupiony przez Denver & Rio Grande Railroad w 1917 roku. Został przemianowany na D&RG 425, a następnie stał się D&RGW 315 po reorganizacji kolei w 1924 roku. Lokomotywa pozostawała w służbie do emerytury w 1950 roku.

Książki zamówień są otwarte

Wymagana wpłata w wysokości 300,00 USD w celu rezerwacji. Cena końcowa wynosi 3800,00 USD



  • Skala 1:20,3, rozstaw szyn 45 mm
  • Para na żywo
  • Konstrukcje z mosiądzu i stali nierdzewnej
  • Długość: 31,25"
  • Szerokość: 6,2"
  • Wysokość: 7,6"
  • Waga silnika: 12,4 funta
  • Waga tendra: 6 funtów
  • Zasilany butanem/palnik do pokera
  • W pełni działający rozrząd zaworów
  • Pompa wodna w tendrze
  • Pompa osiowa
  • Manometr
  • Wskaźnik poziomu wody
  • Zawór upustowy kotła
Image

Image
 
1 - 2 of 2 Posts