Accucraft Trains is er trots op twee nieuwe live stoomlocomotieven op Fn3-schaal (1:20.3, 45 mm spoorbreedte) aan te kondigen, waarmee we onze nalatenschap van fijn vervaardigde, operationele stoommodellen voor modelspoorbanen en verzamelaars uitbreiden. Deze modellen zijn alleen verkrijgbaar als Ready-to-Run (RTR), met een productie die beperkt is tot reserveringen. De levering wordt geschat voor januari 2026
19 april 1902 — In een poging om zijn aandrijving te moderniseren en te versterken, plaatste de East Tennessee & Western North Carolina Railroad een bestelling voor een nieuwe en krachtigere 2-8-0 Consolidation-locomotief. Deze nieuwe motor was bedoeld om de mogelijkheden van hun eerdere nr. 3, gebouwd in 1882, uit te breiden. Beïnvloed door de ontwikkelingen in de grotere Baldwin Class 10-26E-locomotieven die werden geëxploiteerd door de Florence & Cripple Creek Railroad, specificeerde de ET&WNC een vergelijkbaar ontwerp voor hun volgende toevoeging. De locomotief, aangeduid als nr. 4, zou het 10-26E-patroon volgen, maar iets kleinere 10-24½E-cilinders hebben, wat een evenwicht weerspiegelt tussen verhoogde prestaties en de specifieke behoeften van de smalspoorlijn.
Florence & Cripple Creek nr. 3, genaamd Elkton, was een smalspoor 2-8-0 “Consolidation”-locomotief gebouwd door Baldwin en geleverd in juli 1895. Als onderdeel van de lijst van Consolidations van de F&CC kregen Elkton en haar zusterlocomotieven de taak om erts, vracht en voorraden te vervoeren langs de ruige en steile hellingen van de Phantom Canyon-route - een van de meest uitdagende maar vitale corridors in het mijnboomtijdperk van Colorado.
Nadat de Florence & Cripple Creek Railroad in 1915 de activiteiten stopzette, werd Elkton in 1917 gekocht door de Denver & Rio Grande Railroad. Het werd hernummerd naar D&RG 425 en werd later D&RGW 315 na de reorganisatie van de spoorweg in 1924. De locomotief bleef in gebruik tot aan haar pensionering in 1950.
Bestelboeken zijn geopend
Aanbetaling van $300,00 vereist om te reserveren. De uiteindelijke prijs is $3800,00
19 april 1902 — In een poging om zijn aandrijving te moderniseren en te versterken, plaatste de East Tennessee & Western North Carolina Railroad een bestelling voor een nieuwe en krachtigere 2-8-0 Consolidation-locomotief. Deze nieuwe motor was bedoeld om de mogelijkheden van hun eerdere nr. 3, gebouwd in 1882, uit te breiden. Beïnvloed door de ontwikkelingen in de grotere Baldwin Class 10-26E-locomotieven die werden geëxploiteerd door de Florence & Cripple Creek Railroad, specificeerde de ET&WNC een vergelijkbaar ontwerp voor hun volgende toevoeging. De locomotief, aangeduid als nr. 4, zou het 10-26E-patroon volgen, maar iets kleinere 10-24½E-cilinders hebben, wat een evenwicht weerspiegelt tussen verhoogde prestaties en de specifieke behoeften van de smalspoorlijn.
Florence & Cripple Creek nr. 3, genaamd Elkton, was een smalspoor 2-8-0 “Consolidation”-locomotief gebouwd door Baldwin en geleverd in juli 1895. Als onderdeel van de lijst van Consolidations van de F&CC kregen Elkton en haar zusterlocomotieven de taak om erts, vracht en voorraden te vervoeren langs de ruige en steile hellingen van de Phantom Canyon-route - een van de meest uitdagende maar vitale corridors in het mijnboomtijdperk van Colorado.
Nadat de Florence & Cripple Creek Railroad in 1915 de activiteiten stopzette, werd Elkton in 1917 gekocht door de Denver & Rio Grande Railroad. Het werd hernummerd naar D&RG 425 en werd later D&RGW 315 na de reorganisatie van de spoorweg in 1924. De locomotief bleef in gebruik tot aan haar pensionering in 1950.
Bestelboeken zijn geopend
Aanbetaling van $300,00 vereist om te reserveren. De uiteindelijke prijs is $3800,00

Accucraft East Tennesee & Western North Carolina #4 2-8-0
Accucraft Trains is proud to announce two new live steam locomotives in Fn3 scale (1:20.3, 45mm gauge), expanding our legacy of finely crafted, operational steam models for garden railways and collectors. These models will be available only as Ready-to-Run (RTR), with production limited to...
thetraindepartment.com

Accucraft Florence & Cripple Creek #3 2-8-0 "Elkton"
Accucraft Trains is proud to announce two new live steam locomotives in Fn3 scale (1:20.3, 45mm gauge), expanding our legacy of finely crafted, operational steam models for garden railways and collectors. These models will be available only as Ready-to-Run (RTR), with production limited to...
thetraindepartment.com
- 1:20.3 Schaal, 45 mm Spoorbreedte
- Live Stoom
- Constructies van messing en roestvrij staal
- Lengte: 31,25"
- Breedte: 6,2"
- Hoogte: 7,6"
- Gewicht motor: 12,4 lbs
- Gewicht tender: 6 lbs
- Butaan gestookt/Pokerbrander
- Volledig werkende klepbediening
- Waterpomp in tender
- As pomp
- Manometer
- Waterpeilmeter
- Kookafblazerklep