G Scale Model Train Forum banner

LGB-motorkits.

1.5K views 18 replies 8 participants last post by  Mike Toney  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en nu met pensioen, dus mijn nieuwe hobby is het beginnen met G-schaal treinen. Ik hou van de LGB-lijn en ik zie advertenties die laten zien dat ze van een bouwpakket zijn gemaakt? Mijn vraag is: bood LGB bouwpakketten aan om je eigen G-schaal locomotief te bouwen?

#4 ·
Ahh... ok... Dus:
  1. je hebt Aster-kits gezien (zeer dure live stoomlocomotieven)
  2. je houdt van LGB
  3. je vroeg je af of LGB kits maakte.
Helaas... Twee totaal verschillende werelden en redenen... De Aster-kits bestaan voornamelijk om een hobbyist de mechanische afwerking en montage te laten doen in een complexe live stoomlocomotief. Zoiets bestaat niet of is niet nodig of bespaart niet bij een elektrische locomotief, d.w.z. de aandrijflijn is eenvoudig en hoeft niet te worden bewerkt of in de buurt van de montage-inspanning. De enige kits waren rollend materieel, ofwel traditionele kits van hout en metaal, en een paar fabrikanten verkochten ongemonteerde plastic kits, ik denk MDC in 1:32... Sorry, er is geen manier om geld te besparen, tenzij je het chassis bouwt en/of de bovenbouw bouwt... Op die manier kun je geld besparen, maar dat is geen kit bouwen, dat is scratch bouwen, vereist veel talent, of een 3D-printer of beide. Greg

#5 ·
Ik begrijp het, bedankt daarvoor. Ik wilde de verkoper een e-mail sturen en informeren, maar ik ben nieuw op het forum en kan pas verzenden als ik voldoende heb deelgenomen aan dit forum. Ik dacht dat het leuk zou zijn om zelf een locomotief te bouwen, zoals deze meneer deed met een Aster Garrett-motor. Prachtige treinen trouwens. De advertentie is weg, dus ik kon niet doorsturen en ik dacht dat er stond LGB/Aster...mijn vergissing waarschijnlijk.

#6 ·
Ahh.... een prachtige motor, maar realiseer je je de prijs? Duizenden....

dit is een gebruikte:
Image

$14.850 ...... een nieuwe kit zou ongeveer dezelfde kosten.... Ik ben er vrij zeker van dat ze niet meer in productie zijn....

Een prachtige locomotief...

#7 ·
Bouwpakketten zijn over het algemeen niet gebruikelijk geweest in de G-schaal hobby.
Aster, Accucraft en Roundhouse hebben bouwpakketten van hun Live Steam locomotieven aangeboden.
Maar afgezien van Live Steam locomotieven, zijn de enige G-schaal bouwpakketten die ik me herinner, enkele Bachmann rollend materieel bouwpakketten, 1/24 schaal personenwagens en goederenwagens, uit de jaren 90:

Image

Ze waren niet gebruikelijk en ze waren niet populair, omdat er niet veel zin in zat. ;) Er was heel weinig te monteren. Ik weet niet wat de prijsbesparing was, maar de kant-en-klare en geschilderde wagons waren sowieso niet duur, dus wilden maar weinig mensen deze bouwpakketten. Ze duiken nog steeds op eBay op, maar omdat ze nu "ongebruikt en vintage" zijn, gaan verkopers ervan uit dat ze waardevol zijn... dat zijn ze niet. ;) Sommige worden momenteel voor $70 aangeboden. Naar mijn mening zijn deze bouwpakketten realistisch gezien ongeveer $20 waard. De vraag ernaar is vrijwel nihil.

Scot

#8 ·
Bedankt allemaal, veel wist ik niet. Begin een beetje kennis te verzamelen over Live Steam-locomotieven. Zou er graag een bouwen, maar een beetje buiten mijn bereik. Besefte de prijs hiervan niet. Ik heb de website voor Live Steam-motoren verkend, zeer indrukwekkend. Misschien ooit. Ook vertrouwd raken met en veel te leren met LGB, bedankt allemaal, ik ben er zeker van dat er meer vragen zullen volgen over LGB-onderwerpen.

#11 ·
Ik heb de website voor Live Steam-motoren verkend
Livesteamstation.com is de website van Accucraft. Daar had je misschien de "Ruby"-kits gevonden - de Ruby 0-4-0 is al vele jaren in productie als starterloc, en ze verkopen ze al een tijdje in kitvorm - momenteel $649. Veel goedkoper dan een grote Aster-loc.
Accucraft - Ruby 0-4-0T (KIT) | Live Steam Station

Misschien wil je eens kijken naar Regner-locs. Ze worden als kits geleverd en er is wat variatie in het assortiment. Verkocht in de VS door The Train Dept. Ook verkocht in het VK door Gardenrailways - handig als de wisselkoers in jouw voordeel is.
Regner-locomotieven
REGNER Live Steam - gardenrailways.co.uk

#9 ·
Stel die vragen! Hoe meer je vraagt, hoe meer je fouten kunt vermijden door te leren van degenen die die fouten al hebben gemaakt! :D

Tot op zekere hoogte krijg je de resultaten waarvoor je betaalt of de hoeveelheid elleboogvet die je erin steekt.

#13 ·
IJzeren wielen, LGB-locomotieven en rollend materieel zijn uitermate goed ontworpen en gemakkelijk uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Gezien dit, kunt u tweedehands motoren en rollend materieel uit elkaar halen en uw eigen motoren en rollend materieel maken alsof ze van kits zijn gebouwd. Lijm wordt spaarzaam gebruikt en meestal voor detailonderdelen - deze kunnen meestal zonder schade worden losgemaakt - en vervolgens worden vastgezet. Geniet van LGB! Zubi

#19 ·
LGB heeft nooit bouwpakketten van locomotieven aangeboden. Ze boden wel een paar bouwpakketten aan die door een externe leverancier werden gemaakt en in Lehmann/LGB-dozen werden verkocht. Aster maakt dure bouwpakketten op stoom. Roundhouse Engineering maakt ze ook (een aanrader voor beginners met stoom) samen met Regner. De locomotieven van LGB zijn, vanwege de gebruikte kunststoffen, allemaal met schroeven en sleuven in elkaar gezet, met weinig tot geen lijm. Ze lijken het beste bestand te zijn tegen intensief gebruik, zowel binnen als buiten in de zon. Mijn baan op mijn buitenrailway is 100% LGB, samen met de meeste van mijn niet-stoomlocomotieven en -rijtuigen.