G Scale Model Train Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

Vapor Trails

· Registered
Accucraft Ruby
37 Posts
Discussion starter · #1 ·
Eenvoudige vragen... voor een buitenspoor:

Welke retailers verkopen G-schaal spoor?
Verkoopt iemand in bulk, of moet ik stuk voor stuk kopen?

Welke merken worden als de beste beschouwd?
Welke merken moeten worden vermeden?

Moet ik overwegen om gebruikt spoor te kopen?

Wees voorbereid op veel antwoorden met verschillende meningen.
Ik zal je gewoon vertellen wat ik heb gedaan.
Eerst kocht ik alle gebruikte secties van Ebay, Marktplaats hier, overal. Ik hield me aan LGB- en USA-treinen. Ik had het geluk om het in 2020 voor ongeveer $ 5 per voet in gebruikte staat te vinden.
Kort daarna (2021) ontdekte ik dat nieuwe Accucraft Flex-rail werd verkocht voor $ 5,50 en ik ben daar overal op overgestapt. Die prijs is nergens meer. Accucraft-rails zijn zachter, gemakkelijker te buigen dan USA en LGB. Ik zal in de loop van de tijd leren over duurzaamheid. Ik voorzie mijn rails niet van stroom, dus ik maak me niet al te veel zorgen over de geleidbaarheid. Alleen de vorm van de rails.

Misschien kun je ons vertellen of je van plan bent de rail van stroom te voorzien, zodat de Sparkies hier weten of ze zich moeten melden.

Tyler

Ik heb de beste ervaringen met LGB-rails gehad. Het grootste deel van mijn rails ligt al meer dan 20 jaar buiten, zowel in noord-centraal Indiana als in het weer van Erie, PA, en daarna terug naar Indiana. Het heeft de brandende zon en vochtigheid en de brute koude winterwinden zonder klagen doorstaan. Ik gebruik voor het grootste deel dead rail, maar ik kan er stroom op zetten en het werkt nog steeds voor sparkies die op de rails worden aangedreven. Rails die je moet vermijden zijn de holle messing rails van Lionel met niet-UV-bestendige dwarsliggers, oudere metalen (zilverkleurige rails) van Bachmann, Kalamazoo en REA, waarvan de dwarsliggers ook broos zijn geworden. Mijn baan bestaat nu voor 100% uit LGB-rails met hun grootste, 15,5 ft diameter bochten. Eerst mijn ruimte het beste. Als ik een grotere diameter zou hebben, zou ik kijken naar rails van Sunset Valley.

Voordat ik je advies geef:

Wat voor soort rail wil je?

Messing
Roestvrij staal
Aluminium
Vernikkeld messing
Plastic

(hint, sterk beĂŻnvloed door budget en baan versus batterijvoeding)

Ook, als er een budget is, zou ik zeggen koop gebruikte LGB messing rails.

Greg

Dat is wat ik deed, Greg, door de jaren heen, meestal van de oude Watts Train Shop, kocht ik gebruikte LGB-rails wanneer ik kon. Alleen mijn grotere bochten, toen ik eenmaal verder ging dan de startset-bochten, kocht ik de rails nieuw, omdat het toen moeilijk was om dat spul gebruikt te vinden. Maar gewone rechte rails en zelfs wissels probeer ik gebruikt te kopen om geld te besparen. Omdat ik dead rail gebruik met live steam en stroom aan boord, kon de rails smoezelig en vuil zijn. Het maakte niet uit, het was de goedkope prijs voor die vuile rails die de doorslag gaf.

Zo doet/deed LGB dat. Sommige merken maken lengtes van 5 voet, zoals Sunset Valley. Maar met "flex" rails zoals van hen, heb je een goede railsbuiger nodig om je bochten te maken. Voor sectiebochten zijn LGB, Piko, Aristo etc. om naar te zoeken.

AML heeft messing flexibele rails in secties van 5 voet. Niet al te duur. Maar de tarieven gaan dat helaas veranderen. Je kunt rails van 10 voet krijgen, maar deze kunnen niet per UPS worden verzonden en moeten per vrachtwagen worden verzonden, wat duurder is. De fabrikanten maken nu kortere rails vanwege de verzendkosten per UPS of Fedex.

eenvoudige vragen... voor een buitenbaan:

Welke retailers verkopen G-schaal spoor?
Verkoopt iemand in bulk, of moet ik stuk voor stuk kopen?

Welke merken worden als de beste beschouwd?
Welke merken moeten worden vermeden?

Moet ik overwegen om gebruikt spoor te kopen?
Bekijk RLD Hobbies, hij verkoopt verschillende merken en verzendt een volledig pallet als je dat kunt betalen. Ik haal af en toe deals op voor gebruikt spoor.

Ik heb al 22 jaar LGB-rails buiten in Ohio. Ik ben een elektricien. Ik heb veel rails gekocht van only trains. Goede prijs en eerlijke verzendkosten. Treinshows voor gebruikte rails. Kris Dixon van melovestrains heeft ook echt goede prijzen voor gebruikte rails, en hij heeft een goede reputatie als betrouwbaar in vergelijking met sommige mensen op de internetsites.

1 - 14 of 14 Posts