G Scale Model Train Forum banner

Aster Stirling single

1.4K views 11 replies 6 participants last post by  gt240m  
#1 ·
Niedawno znalazłem fabrycznie nowy model Aster Stirling, który jest sprzedawany za 2000 dolarów. To małe żydowskie urządzenie nigdy nie było parowane, więc je kupiłem. Ale kiedy zabrałem je do domu i otworzyłem skrzynię parową, odkryłem, że śruba mocująca ze stali nierdzewnej jednego z zaworów suwakowych była mocno zardzewiała, a połowa z niej zamieniła się w błoto, więc nie mogę jej łatwo usunąć, co wzbudziło moją ciekawość, jak do tego doszło i dlaczego stal nierdzewna również tak zardzewiała.
Image

Image

Image
 
#2 ·
Z pewnością miałem kilka wczesnych śrub zaworowych ze stali nierdzewnej, które okazały się niezbyt dobrą stalą nierdzewną i rdzewiały.
Zakładam, że musiało to być 'testowane parą' podczas budowy.
Nie wiedziałem również, że ich religią jest judaizm, chociaż może to być 'klejnot'.
Mam nadzieję, że nigdy nie będziesz musiał regulować zaworu, jeśli będziesz musiał.
Pozdrawiam,
David Leech, Kanada
 
#4 ·
Z pewnością miałem kilka wczesnych śrub zaworowych ze 'stali nierdzewnej', które okazały się niezbyt dobrą stalą nierdzewną i rdzewiały.
Zakładam, że musiało to być 'testowane parą' podczas budowy.
Nie wiedziałem również, że ich religią jest judaizm, chociaż może to być 'klejnot'.
Mam nadzieję, że nigdy nie będziesz musiał regulować zaworu, jeśli będziesz musiał.
Pozdrawiam,
David Leech, Kanada
Dzięki David, wybacz mój słaby angielski, to "klejnot", próbuję to usunąć, ale to niełatwa sprawa, więc rezygnuję, na szczęście działa bardzo dobrze w obu kierunkach, mam nadzieję, że może tak pozostać na zawsze.
 
#3 ·
Hmm..bardzo dziwne—woda w cylindrach lub wilgotne środowisko ogólnie do przechowywania może być tutaj przyczyną..Mosiądz może korodować i odkształcać się w odpowiednich warunkach, ale niezależnie od tego wygląda na to, że czeka nas trochę pracy nad silnikiem „w okazyjnej cenie”. Jeśli masz instrukcje i zidentyfikujesz części, możesz sprawdzić, czy Aster jakieś ma. Być może mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę wiek tej lokomotywy, ale warto spróbować, zanim konieczna stanie się produkcja.
 
#5 ·
Są inni w tym hobby, którzy mogą naprawić problem, jeśli ona się spóźni, jeśli przekracza to twoje umiejętności, aby poradzić sobie ze zardzewiałymi pozostałościami. Nowsze śruby dociskowe ze stali nierdzewnej można uzyskać od Aster, aby je zastąpić. Nie jestem pewien, kiedy Aster przeszedł na śruby ze stali nierdzewnej. Ten problem jest powszechny we wczesnych modelach od nich. Musiałem się tym zająć na Reno. Na szczęście po rozebraniu wszystkiego udało mi się wykręcić pozostałości z trzpienia zaworu. Ryan B z Triple R Steam Services lub lokalny dealer Aster, jeśli jesteś za granicą, może pomóc
 
#6 ·
Są inni w tym hobby, którzy mogą naprawić problem, jeśli wypadnie z czasu, jeśli przekracza to twoje umiejętności, aby poradzić sobie ze zardzewiałymi pozostałościami. Nowsze śruby dociskowe ze stali nierdzewnej można uzyskać od Aster, aby je zastąpić. Nie jestem pewien, kiedy Aster przeszedł na śruby ze stali nierdzewnej. Ten problem jest powszechny we wczesnych modelach od nich. Musiałem się tym zająć w Reno. Na szczęście po rozebraniu wszystkiego udało mi się wykręcić resztki z pręta trzpienia zaworu. Ryan B z Triple R Steam Services lub lokalny dealer Aster, jeśli jesteś za granicą, może pomóc
Zaskoczyło mnie, że Aster nie użył śrub ze stali nierdzewnej w swoim produkcie z 1996 roku. Ten mały silnik zbudowany idealnie, może działać bez zarzutu, więc postanowiłem na razie się tym nie zajmować. Być może mogę poczekać, aż śruby całkowicie zgnią, a następnie wyczyścić gwinty i wkręcić nową śrubę dociskową ze stali nierdzewnej.
 
#8 ·
Bardzo ładna lokomotywa, ale nie nazwałbym tego wczesnym Asterem. Chociaż jest to jeden z ostatnich projektów JVR.
Masz (oczywiście) rację. Z 66 lokomotyw ASTER jest to numer 42 i został wprowadzony w 1996 roku, co jest dokładnie w połowie drogi między początkiem ASTER (1975) a końcem (2016), oczywiście nie licząc ASTER/Accucraft. Zobacz The ASTER Roster – Many different model trains in all scales & gauges lub The Unauthorised History of ASTER – Many different model trains in all scales & gauges
Pozdrawiam
Fred
 
#12 ·
Czytałem kiedyś w czasopiśmie Steam in the Garden, że wielu zakrywało jeden z knotów, aby trochę oswoić palnik i pomóc w zużyciu wody.
Dzięki Mike, myślę, że to dobry pomysł, knoty w tym silniku są tak duże jak w dużym silniku, ale kocioł jest tak mały, że potrzeba tylko 30 sekund, aby podnieść ciśnienie i 5 minut, aby zużyć wodę.